Bánkuti Dani negyedik könyve ezúttal nem csak kizárólag a zenészekhez szól, hanem mindenkihez, aki a YouTube-on szeretne szerencsét próbálni a hobbijával, vállalkozásával vagy akár egy-egy ötletével. Hogyan érdemes belevágni egy saját csatornába, milyen jogi buktatók vannak? Milyen technika szükséges hozzá, hogyan szerezzünk követőket, hogyan tartsuk meg őket? Megtudhatjuk belőle továbbá azt is, hogy hogyan működik az algoritmus, valamint egy olyan átfogó, teljes körű képet kapunk a YouTube történetéről és végtelen lehetőségeiről, amelyet mi magunk is alkalmazhatunk és sikeressé tehetjük csatornánkat.

A könyv választ ad a következő kérdésekre:

Hogyan kezdj neki a YouTube jelenléthez?
Hogyan működik az algoritmus?
Hogyan szerezz organikusan új követőket?
Hogyan találja meg a célközönség a tartalmaid?
Hogyan tudsz pénzt keresni a videókból?
Hogyan népszerűsítsd a videokliped?
és sok-sok másra…

ÉS HOGYAN JUTHATSZ HOZZÁ?

PÁR TÉMA, AMIT A KÖNYV ÉRINT

Tartalomjegyzék

Miért a videó?

– A videós tartalom evolúciója
– Televízió és YouTube
– Modern tartalomfogyasztás

YouTube és a Google története

YouTube működése:

– Hogyan változtatta meg a YouTube a világot?
– Miért van a YouTube sztároknak nagyobb hatása, mint a sima celebeknek?
– YouTube hatása, pszichológiája az Y, Z generációra
– Fake news, dezinformációk
– YouTube korszakai,
– YouTube kritikája botrányok
– YouTube népszerűségének oka

YouTube csatornák, tartalomtípusok világa

Tartalomgyártó típusok:

– YouTube sztárok, és a vlogger
– YouTube és a zenészek, zenehallgatás
– YouTube és a műsorkészítők
– YouTube és a vállalkozók, cégek
– YouTube és a nonprofit szervezetek
– YouTube és a celebek
– YouTube és az átlagemberek, családi videók

Influencer boom / MNC

– Mit takar a jelenség?
– Influencereket érő kritika

Pénzkeresés YouTube-bal

– Monetizáció / Content ID
– Szponzori megállapodások
– Merchandise
– Üzleti modell – termékpiramis
– Közösségi finanszírozás

YouTube szabályozások és policies

– Szerzői jog
– COPPA
– Article 21
– Irányelvek

Csatorna indítása nulláról

– Niche és koncepció megtalálása
– Feliratkozók gyűjtése, feliratkozó helyzet
– Erdőbe fát / trendek?
– Bizalom
– Közösségépítés – Kollaboráció

Tartalomstratégia

– Tartalommarketing (vállalkozások esetén)
– Tartalomnaptár
– Batch working, script

Technikai kérdések:

– Milyen kamerát, objektívet vegyek?
– Fények
– Hang
– Háttér, környezet
– Forgatásról
– Utómunka, szoftverek
– Oldal létrehozása, branding, beállítások, logó, ikon, linkek, bannerek, playlistek

Hogyan működik az algoritmus?

– A trendingbe kerülés titka
– Mikor posztoljunk?
– Komment, like, dislike
– Live / premierformátumok
– Cím és a borítókép
– Leírás, meta tagek
– Keresési találtok, és trendek
– Kulcsszó elemzések
– Statisztikák világa – Ajánlott videók

AdWords és hirdetések

– Hasznos ingyenes és fizetős külső segédalkalmazások a YouTube-hoz
– Nézettségvásárlás vs. organikus növekedés
– Organikus növekedés titka (keresők, ajánlott videók stb.)
– Egyéb csatornanépszerűsítési titkok

KÉPEK ÉS VÉLEMÉNYEK

Hogy milyen élmény is a könyv olvasása?

Kinek szól ez a könyv?

Zenészeknek, előadóknak

Szakterületemből kiindulva semmiképp nem hagyom ki a YouTube azon oldalát, ahol a zenében tevékenykedőknek adok hasznos tippeket, tanácsokat, csatornájuk létrehozásában vagy a zenéjük népszerűsítésében. Manapság a YouTube-on lévő népszerűség egy zenész számára fontosabb, mint egy klasszikus zenei csatornába bekerülni, így nem létezhet zenei előadó, alkotó YouTube nélkül. Ha készít videóklipet, ha nem. Hiszen Magyarországon az emberek 80%-a még mindig kizárólag YouTube-on keresztül hallgatja a zenéket, így a zenészek számára kiemelten fontos platform. Zenéljen is az ember bármilyen réteg vagy mainstream stílusban, szinte mindenki a YouTube-ot fogja idehaza használni először, hogy meghallgassa vagy rákeressen kedvencére.

Vállalkozások, cégek, marketingesek

A közönséget mindig ott kell megszólítani, ahol a legtöbben és leggyakrabban fordulnak elő. Ha valaki el szeretne érni egy adott korosztályt, vagy a szakmai térképre akar kerülni, annak kihagyhatatlan a YouTube mint felület. Így lassan a legtöbb szolgáltatónak, vállalkozásnak muszáj létrehoznia a YouTube-os jelenlétét. Rengeteg olyan kis- és középvállalkozás van, ahol a YouTube-os tartalmak jelentős forgalomnövekedéshez vezettek. Ezért rengeteg tippel, trükkel készültem a céges marketinges olvasóimnak is.

Vloggerek

Érdekeljen a játék, a szépségápolás, a technológia, az utazás vagy bármilyen más téma, ez a könyv bizonyára óriási segítségedre lesz. A megírása során számos műfajban tevékenykedő videóssal és tartalomgyártóval ültem le beszélni, akik elmondták a tapasztalataikat és sikerüknek a receptjét. Hogyan válik egy napi hobbiból akár megélhetés, vagy hogyan tudnak kedvenc témájukkal több százezres nézettségű videókat készíteni?

Műsorkészítők, celebek

Azok, akik a klasszikus médiában dolgoznak, az elmúlt években egyre jobban elgondolkoznak, hogy lehet, érdemes lenne átkonvertálniuk a médiás jelenlétüket, online jelenlét formájában. Valaki a kötetlenségre vágyik, szabad művészeti döntések miatt teszi meg, valaki meg hibrid módon mind a két platformon jelen szeretne lenni. Erre is rengeteg esettanulmányt és tippet szedtem össze a könyvben.

Fotósok, filmkészítők

Az audiovizuális tartalomgyártók igazi melegágya a YouTube világa. A zenészek után talán ők tudtak a legnagyobb mértékű fejlődést megtenni az elmúlt években. A fejezetek során kivesézzük, hogy a vizuális kultúrában tevékenykedők, hogyan tudják kiaknázni a platform lehetőségeit.

+ Akit érdekel a YouTube világa, nézők:

A tartalomgyártókat és a fogyasztókat sokszor csak vékony határvonal vagy pár hónap választja el. Könnyen lesz egyik a másikból. De azoknak is hasznos lesz a könyv, akik csak érdeklődnek a YouTube világa iránt, és minél többet szeretnének megtudni erről a jelenségről, esetleg kacérkodnak a jövőben saját csatorna indításának gondolatával.

A KÖNYVRŐL

Hogy milyen élmény olvasása, és miket tudsz meg belőle?

“Közérthető, minden apró szegletbe bevilágító, szakmától független: alapmű minden YouTube felé kacsintgató, sőt még a rutinosabbak számára is, hogy még sikeresebbé válhassanak. Ha elolvasod és követed a benne leírtakat, bizonytalankodás helyett egy jól kitaposott ösvényre lépsz rá, melyet a szerző saját hitelességével támaszt alá. Dani a tőle megszokott alapossággal és profizmussal járja körül és mutatja be ezúttal a YouTube világát, ami ezáltal számomra is elérhetővé vált. Ismétlem, alapmű.”
Máté Brigi, Lépcsőfok

“Immár harmadik alkalommal volt lehetőségem a magam szerény módján részt venni Bánkuti Dani új könyvének létrejöttében. A negyedik könyv témája a YouTube, amellyel Dani szélesebbre tárja a kapukat, hiszen nem csak a zeneszerzők profitálhatnak a széleskörű tudásából, hanem bárki, aki szeretne ezen a platformon keresztül hírnevet szerezni magának. Egyre inkább az az érzésem, Dani tudása kiapadhatatlan, idáig bármilyen témáról volt szó, mindig döbbenetesen sok hasznos információval gyarapodtam. Az új könyv is informatív, lényegre törő és hasznos, Danitól tanulni pedig élvezetes, hiszen közvetlen és laza stílusban kommunikálja a mérhetetlen információmennyiséget. Nem túlzás azt állítani, hogy ez a könyv semmiképpen sem hiányozhat annak a könyvtárából, aki kicsit is kacérkodik a YouTube-bal! Lehet, de nem érdemes nélküle csatornát indítani!”
(Manzárd Café)

HITELES ÉS SZAKMAI

Miért hiteles a könyv?

A könyv Dani csatornáinak tapasztalatai mellett a hazai Google szakértők, partnerek és rengeteg tartalomgyártó segítségével készült, hogy hiteles képet adjon a jelenlegi állapotokról.

MENNYIBE KERÜL A KÖNYV?

és hogyan juthatsz hozzá?

Biztonságos kártyás fizetés

A bankkártyás fizetés 100%-osan biztonságos megoldás, a fizetést a Barion Payment Zrt. biztosítja, MNB engedély száma: H-EN-I-1064/2013. MasterCard, Visa, Maestro, vagy Visa Electron kártyákkal biztonságosan fizethet. A tranzakciókat a Budapesti székhelyű Barion Payment Zrt. hajtja végre. Ha nem szeretnél bankkártyával fizetni, akkor van lehetőséged utánvéttel is kérni a könyvet.

Kényelmes és gyors szállítás

A szállítást a DPD futárszolgálat végzi, de már a Foxpost
csomagautomatára is lehetőség van. Csomagfeladást követően nyomonlehet követni vagy akár módosítani a szállítási dátumot! Külföldre nem szállítunk alapból, a magas költségek miatt, egyéni egyeztetés alapján azonban lehetséges! Ebben az esetben érdemes megadni valamilyen Magyarországon tartózkodó hozzátartózó, barát címét.

Élménygarancia

Annyira biztos vagyok abban, hogy tetszeni fog a könyvem, hogy 14 napos pénzvisszafizetési garanciát vállalok! Ha nem tetszik a könyv, és úgy gondolod, hogy semmilyen gyakorlatias dolgot nem találtál benne, akkor nincs más dolgod, mint visszaküldeni és szó nélkül visszafizetem az árát!

MEGVESZEM
MEGVESZEM

Biztonságos kártyás fizetésudsdsdsd

A>A bankkártyás fizetés 100%-osan biztonságos megoldás, a fizetést a Barion Payment Zrt. biztosítja, MNB engedély száma: H-EN-I-1064/2013. MasterCard, Visa, Maestro, vagy Visa Electron kártyákkal biztonságosan fizethet. A tranzakciókat a Budapesti székhelyű Barion Payment Zrt. hajtja végre. Ha nem szeretnél bankkártyával fizetni, akkor van lehetőséged utánvéttel is kérni a könyvet.

Kényelmes és gyors szállítás

A szállítást a DPD futárszolgálat végzi, de már a Foxpost
csomagautomatára is lehetőség van. Csomagfeladást követően nyomonlehet követni vagy akár módosítani a szállítási dátumot! Külföldre nem szállítunk alapból, a magas költségek miatt, egyéni egyeztetés alapján azonban lehetséges! Ebben az esetben érdemes megadni valamilyen Magyarországon tartózkodó hozzátartózó, barát címét.

Élménygarancia

Annyira biztos vagyok abban, hogy tetszeni fog a könyvem, hogy 14 napos pénzvisszafizetési garanciát vállalok! Ha nem tetszik a könyv, és úgy gondolod, hogy semmilyen gyakorlatias dolgot nem találtál benne, akkor nincs más dolgod, mint visszaküldeni és szó nélkül visszafizetem az árát!

SZERZŐRŐL

Amit rólam érdemes tudni

Bánkuti Dani vagyok. Jelenleg zeneipari szakértő illetve zenészek mentoraként dolgozom, és az előadásaimból, cikkeimből és oktató videóimból ismerhetsz, de hosszú utat jártam be idáig. Talán könnyebb lenne leírni elsőnek, hogy mivel nem foglalkoztam a zeneiparon belül, mert az elmúlt 18 évben szinte mindent csináltam már, amit ebben a világban lehet. A következő tevékenységek nem feltétlenül időrendiek, sok minden egymással párhuzamosan zajlott.

Zenei tartalomgyártó

2017 óta több YouTube csatornát is felépítettem és heti rendszereséggel készítem hozzá a zenei kapcsolódású tartalmakat. A Magyar Producer Workshop csatorna közel 10 ezer követővel rendelkezik ésegy több mint 3 ezer fős zárt csoporttal, ahol hétről hétre kifejezetten zenészek, producerek énekesek számára készítünk tartalmak. 2018 óta egy saját YouTube csatornát is indítottam, ami 30 ezer feliratkozóval rendelkezik és hétről hétre zeneipari témákkal, érdekességekkel és kulisszákkal foglalkozik. Hobbi 2020 elején egy filmes csatornát is elkezdtem, a Coolisszákot, ahol több mint 3000 érdeklődő követi már a tartalmakat.

Label manager

Számos kiadónál sikerült tapasztalatot szereznem, változó szerepkörökben. Az első igazi tapasztalat, a Bárány Attiláékkal közösen alapított B-sensual kiadó volt, ahol ugyanezen név alatt jelentek meg közös dalaink. A B-sensualből való kiválásunk után, a svájci szerződésig S+ néven indítottunk egy kiadót, ahol már akkor segítettem a feltörekvő producereknek (jó pár akkori kezdő arc, ma már befutott előadó lett azóta). A svájci/német szerződésnél ezt a kiadót abba kellett hagynunk, de sikerült rengeteg háttérmunkában részt venni az akkori kiadóknál (Kontor, Houseworks). Idén (a kinti szerződés lejártával) indítottam el a legújabb saját kiadómat, a Shravaka Music-ot, ami igazából az S+ által elkezdett ösvényt kívánja folytatni.

Tanár / mentor / oktató

Zenészek, producerek, énekesek, előadók oktatásával kb. 1 éve foglalkozom, teljesen véletlen jött ez az irány az életembe, ami azóta az egyik legnagyobb szerelmemmé vált. A privát oktatásokon és órákon felül a legtöbben a Magyar Producer Workshop oktató videóiról és anyagairól ismerhetnek. De sokak valamilyen élő rendezvényen találkozott velem, mint előadó (találkozók, konferenciák, kerekasztal beszélgetések). Jelenleg több tréningen és iskolában is oktatok zenei karrierrel kapcsolatos ismereteket (önmanagement, zenei márkaépítés, zenekészítés, kapcsolatépítés vagy bármi, ami a zenei témába kapcsolódik). Sok kezdő és befutott előadónak jelenleg is a mentora vagyok (direkt nem a coach szót írom). Rendszeres konzultációkkal, magánórákkal segítem őket álmaik megvalósításában.

Zenei producer / előadó

Zenei, producer DJ-ként a nevemhez fűződik Magyarország egyik legelső producer duója, a FlameMakers, amivel teljesen körbeturnéztam társammal, Klinger Danival az ország szinte összes szórakozóhelyeit, fesztiváljait. De sikerült eljutni, Németországba, Ausztriába, Svájcba, Szlovákiába, Ukrajnába és Szerbiába is fellépni az évek során. A formációt 5 alkalommal jelölték a Magyar Lemezlovas Egyesület “év producere” címre. Több klub himnusz is született a kezünk alatt. Zenéim az ország legnagyobb szórakozóhelyein és rádióban pörögtek. Dolgoztunk szinte mindenkivel a hazai szakmából, aki számít, sokszor mint társproducer, sokszor mint ghostproducer. A FlameMakers története 2012 után folytatódott, egy több éves külföldi szerződésnek köszönhetően. A világ egyik legnagyobb dance kiadójához kerültünk, ahol igazi világsztárok mellett – mögött – alatt volt lehetőségünk dolgozni. A legnagyobb pop előadókra, énekesre gondolok itt. Az 5 év alatt bezsebeltünk 3 arany és platinalemezt album eladásokból Németországban, Ausztriában és Svájcban. Rengeteg dal, amiben közreműködtünk többször is külföldi iTunes eladásokat vagy rádiós listákat vezetett. 2016-ban, kiadói nézeteltérések miatt a FlameMakers projektet a szerződés lejártáig muszáj volt szüneteltetni, ezért egy szóló projektet kezdtem Dan Domino néven, ami egy független edm projekt volt. Sikerült elérni 1 év alatt, hogy a legnagyobb nemzetközi sztár előadók és rádiók játsszák a dalaimat, rengeteget foglalkozott velem a külföldi elektronikus sajtó.

Manager / marketing szakember / zenei marketing

A manageri feladatok, karrierem nulladik napjától kezdve az én nyakamban voltak. Sohasem dolgoztunk semmilyen managerrel az évek során, mindent operatív feladatot (kapcsolatépítés, marketing, fellépések szervezése stb.) én szerveztem és találtam ki a projekten belül. Teljesen önerőből és önfinanszírozásból ment minden projekt. Foglalkoztam bookinggal és rendezvények szervezésével, sokszor azért, hogy legyen hol fellépni, sokszor azért, mert rajtunk keresztül jöttek el külföldi előadók hazai rendezvényekre. A közösségi média megjelenése óta, a zene mellett social media managerként és márkaépítő tanácsadóként kezdtem el dolgozni kisebb cégeknek. Végzettségem félig-meddig marketinges, félig-meddig újságíró. A nemzetközi projektjeink élén, többször is segítettem be social média és marketing feladatokban az akkori kiadónak és művészeknek, akikkel dolgoztam, így óriási tapasztalatot tudtam szerezni, hogy hogyan működnek magasabb szinteken a dolgok. A mai napig foglalkozom cégek, magánszemélyek, vállalkozások marketing tanácsadásával vagy operatív feladataival, a kezdetek óta imádtam “eladni”, legyen szó zenéről vagy bármilyen termékről. 2017 óta úgy döntöttem, hogy specializálódom a marketing szakmán belül, és a zenével kapcsolatos tevékenységekkel és projektekkel foglalkozom, mint zenei marketinges (rendezvények, klubok, előadók, fesztiválok marketing feladatai, márkaépítés, tanácsadás stb.)

Zenei tartalomgyártó

2017 óta több YouTube csatornát is felépítettem és heti rendszereséggel készítem hozzá a zenei kapcsolódású tartalmakat. A Magyar Producer Workshop csatorna közel 10 ezer követővel rendelkezik ésegy több mint 3 ezer fős zárt csoporttal, ahol hétről hétre kifejezetten zenészek, producerek énekesek számára készítünk tartalmak. 2018 óta egy saját YouTube csatornát is indítottam, ami 30 ezer feliratkozóval rendelkezik és hétről hétre zeneipari témákkal, érdekességekkel és kulisszákkal foglalkozik. Hobbi 2020 elején egy filmes csatornát is elkezdtem, a Coolisszákot, ahol több mint 3000 érdeklődő követi már a tartalmakat.

Ha felmerült benned bármilyen kérdés…

Előfordulhat, hogy még bizonytalan vagy a vásárlásban, vagy valamit szeretnél megtudni. Ez egy teljesen természetes folyamat vásárlás előtt. Felmerülhet olyan kérdés, amire ezen az oldalon nem kaptál választ, akkor nyugodtan írj nekem e-mailt az info@mpwmedia.hu e-mail címre és 48 órán belül örömmel segítek neked.